Het zit er op ..

18 mei 2019 - Pietermaritzburg, Zuid-Afrika

Na onze laatste week stage zijn we vorige week zaterdag heel vroeg door Willana naar onze vertrouwde Bed and Breakfast in Pietermaritzburg gebracht. We hadden voor een week een auto gehuurd om nog een beetje rond te reizen. De eigenaren van het Bed and Breakfast hadden ons naar het vliegveld gebracht waar wij de auto hebben op gehaald. We kregen een hele mooie degelijke Toyota carolla. Tijdens ons eerste ritje zijn de ruitenwissers uitvoerig getest...want dat zit hier natuurlijk ook aan de andere kant..

Zondag gingen we ziplinenen hier moesten we een uurtje voor rijden, geen probleem dachten we.. helaas zijn de wegen hier in Afrika niet zo mooi geasfalteerd als dat we gewend zijn. Toen we een hobbeltje in de weg raakte bleken de wielen daar niet tegen bestand. We werden door een fietser aan gesproken dat we een puncture tire hadden. Met geen idee waar de fietser het over had stapte Jill uit en zag ze een lekker band...oeps. Na gebeld te hebben met het huurbedrijf kwamen we tot de conclusie dat we de band zelf wel gingen vervangen. Ja je hoort het goed Jut en Jul die een band gaan vervangen. Zo gezegd zo gedaan dachten we, we begonnen met het plaatsen van de gevarendriehoek. Daarna hebben we de krik gepakt. Samen kregen we de krik op de juiste plek onder de auto en beginnen we met het opdraaien. Op dat moment stopte er een grote pick up truck met een blanke man. Hij vroeg wat we aan het doen waren, na een korte uitleg besloot hij ons te helpen. Na 5 minuten was het opgelost en konden wij onze reis vervolgen en waren we optijd voor het ziplinenen

Omdat we maandag naar st Lucia zouden gaan zijn we die ochtend eerst even naar het vliegveld gereden voor een nieuwe reserve band. Na wat geklaag over de auto (hij reed namelijk max 80-85 km/h op de snelweg) kregen we een nieuwe auto mee. Na een lange reis zijn we zonder lekke band aangekomen in st Lucia. We hadden een heel mooi Bed and Breakfast met zwembadje waar we tot donderdag zouden blijven. Dinsdag zijn we op safari geweest en woensdag hebben we een nijlpaarden en krokodillen tour gedaan. Donderdag zijn we weer terug gegaan naar ons vertrouwde bed and breakfast.

Het zit er op! Jill vliegt vandaag weer richting huis en Elise gaat verder op reis.

Het was een fantastische ervaring die we nooit meer zullen vergeten!

1. Ingrid Diepstraten:
    18 mei 2019
    Wat een spannende , mooie weken hebben jullie achter de rug. Met ook allerlei emoties die daar bij horen. Geweldig ! De reisverhalen waren heerlijk om te lezen. Elise nog een mooie reis door Afrika gewenst, en natuurlijk ook een goede reis terug naar Nederland . En Jill jij mag vandaag de terugreis naar Nederland ondernemen, goede en veilige reis!!! Groetjes Ivo , Zeno en Ingrid😘
  2. Yvonne Schuurmans:
    18 mei 2019
    Mooie verhalen. Nog een fijne vakantie met je familie Elise!
  3. Frank en Tonny kammers:
    18 mei 2019
    Wat een mooi avontuur en wat leuk om jullie te volgen. Wat hebben jullie veel indrukken opgedaan en de laatste week samen nog wat ondernomen. Elise veel succes met je reis en Jill wij wensen je een goede terugvlucht. We zien elkaar snel in Tilburg.
  4. Rita van der Heijden:
    18 mei 2019
    Mooie ervaring, die jullie samen gedeeld hebben.
    Thomas, Rita en Kees, fijn om Elise weer te zien, geniet samen nog van een fijne vakantie.
  5. Jan Mathijssen:
    18 mei 2019
    Geweldig om jullie ervaringen te lezen. veel geleerd, ervaring opgedaan en leuke trips gemaakt. Jill welkom thuis en Elise fijne reis verder.