Het aftellen kan nu echt beginnen!

11 maart 2019 - Tilburg, Nederland

Na ons laatste bericht hebben we niet stil gezeten. De afgelopen weken zijn we druk geweest met de laatste voorbereidingen want het is nog al wat 10 weken naar Zuid-Afrika. Tijdens onze voorbereidingen kwamen er steeds nieuwe dingen waar we over na moesten denken, zo moeten we daar kunnen betalen. In Afrika is het makkelijker en veiliger om met een creditcard te betalen omdat wij allebei geen eigen creditcard hadden hebben we deze aangevraagd. Om ook wat contant geld te hebben wanneer we ergens zijn waar het niet mogelijk is om met creditcard of pinpas te betalen hebben we vast wat Zuid-Afrikaans geld gekocht.

geld Dit geld ziet er toch iets vrolijker uit dan de euro... met de big five op de biljetten!

We hebben aan de mensen die ons komen halen doorgegeven wat voor bagage we zouden mee nemen zodat ze daar rekening mee konden houden met het kiezen van een auto. En nee voor de mensen die denken dat ze een verhuiswagen nodig hebben om ons op te halen….we hebben heel beschaafd een koffer per persoon en een koffer met de mutsjes, sokjes en navelklemmen bij. Toch was het inpakken van de koffers een uitdaging.. je neemt zo snel te veel mee en dat tikt natuurlijk allemaal door in het gewicht. Uiteindelijk hopen we dat het lukt om alles mee te nemen zonder dat we te veel gewicht hebben… wordt nog een uitdaging!

Wanneer we op vrijdag 15 maart worden opgehaald rijden we eerst langs een supermarkt om daar boodschappen te doen, dit is de laatste “grote “ supermarkt die we tegenkomen. In het dorpje waar we zitten is er een kleine supermarkt met een beperkt assortiment. Het is daarom heel belangrijk dat we vrijdag zoveel mogelijk dingen kopen die we nodig hebben. Om te voorkomen dat we iets vergeten hebben we vast een boodschappenlijstje gemaakt met de dingen die belangrijk zijn zoals: schoonmaakspullen, shampoo en badschuim want die nemen teveel gewicht in, in de koffer (hebben we over nagedacht ;) en natuurlijk eten!

Woensdag is het zo ver dan gaat ons avontuur eindelijk beginnen! Heel spannend maar we hebben der zin in! We proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden over onze avonturen.

1. Ingrid Diepstraten:
    11 maart 2019
    Wat zijn jullie goed bezig, dames!!! Een hele goede reis gewenst en veel succes in Afrika , laat de verhalen maar komen!
  2. Ruud, Ellen en Noortje Sannen:
    12 maart 2019
    Heel veel plezier, geniet en werk met heel veel zin in het ziekenhuis. Goede reis en we zien jullie verhalen graag komen. Dan kunnen wij ook een beetje meegenieten van jullie avontuur. 😘
  3. Gonny en Jan Schipper:
    14 maart 2019