We zijn al over de helft!

19 april 2019 - Tugela Ferry, Zuid-Afrika

Daar zijn we weer! Eventjes een weekje blog overgeslagen, aangezien het vorige week een zeer rustige week was met weinig verhalen.

We zitten nu in het heerlijke Durban en genieten van 5 dagen strand en rust. We hopen dat het weer zo mooi blijft als vandaag, dan komt onze huidskleur misschien een beetje in de buurt van die van de Afrikanen. Hier in Durban zijn wij een soort attractie, de Afrikanen vragen hier regelmatig of ze een foto mogen maken met ons, haha erg grappig!

We hebben de afgelopen twee weken een heleboel mooie bevallingen gedaan. De teller staat nu op 36 bevallingen ieder in totaal, dus we hebben er nu nog ieder 4 te gaan om te mogen afstuderen. We hebben het heel erg naar ons zin, onze draai gevonden en gaan met veel plezier naar stage. De 4 bevallingen ieder, gaan zeker nog lukken. We hebben weer wat foto's bijgevoegd van wat mooie baby's en ons trotse gezicht!

Naast alle prachtige baby's hebben we ook helaas minder leuke momenten gehad. Momenten waarbij het fijn is dat je samen bent en er samen over kan praten. Zo kwam er afgelopen week een meisje van 14 bevallen van een helaas overleden kindje. Het kindje zat al 2 weken dood in haar buik. De mensen waarbij wij logeren, hebben een project waarin ze tienermoeders begeleiden. Toen ze ons verhaal hoorden, ging 1 van de vrouwen van die organisatie mee naar het ziekenhuis om met het meisje te praten en hulp aan te bieden. Heel fijn dat dit gebeurt!

We zien steeds meer dat de Afrikaanse manier van handelen op heel veel momenten toch werkt. Zo raken we een soort van gewend aan het op zn kop houden van baby's wanneer ze niet huilen. Dit hoeven ze nooit lang te doen, want die baby's beginnen dan meteen te krijsen. Er zijn een heleboel dingen waar wij in de eerste weken niet bij konden met ons verstand, maar nu gewend zijn en ook accepteren. We vinden de manier van werken hier in Afrika heel bijzonder, maar eigenlijk ook heel mooi. Met de kennis en basismaterialen die zij hier hebben, komt het in de meeste gevallen toch goed. Ze maken hier van handschoenen stuwbanden, maar ook urinezakken. Het is fantastisch om te zien hoe creatief ze zijn. Door alles wat we meemaken, leuk en minder leuk, hebben we een hele goede band opgebouwd met onze collega's hier. We hebben een hoop lol!

We hebben ook wat foto's van het ziekenhuis toegevoegd, zodat jullie een beetje kunnen zien hoe het hier is!

1. Jeannie Last:
    19 april 2019
    Wat een ervaring doen jullie daar op zeg !! Geweldig !!
    Leuk om te lezen ook. Succes met de laatste bevallingen.
  2. Frank en Tonny kammers:
    19 april 2019
    Heeel veeeel succes met jullie laatste bevallingen. Jullie zien er ook heel tevreden uit. Het is te zien dat jullie het naar jullie zin hebben. Geweldig dames. Lees jullie blog met veel plezier. Ook de foto's zijn erg leuk. Wat een schatjes worden daar ook geboren. Groetjes van ons.
  3. Olga:
    19 april 2019
    Succes met de laatste bevallingen, dat gaan jullie zeker halen. Geniet van de mooie ervaringen die je daar opdoet! Zal wennen zijn terug thuis...
  4. Rita van der Heijden:
    19 april 2019
    Mooi verslag, geweldig wat jullie daar aan ervaring op doen. Geniet nog samen, van de laatste bevallingen, wat gaat de tijd toch snel. De zusters en bewoners op Jozefoord genieten van de foto's met alle schattige baby's en hun mutsjes. Zr Longina loopt trots rond met de foto van de baby met haar badcape.
  5. Ingrid Diepstraten:
    Mooi verhaal weer! Geniet van Durban , ff niksen😉🌞. Knuffel uit Gilze 😘
  6. Ton Jonkers:
    20 april 2019
    geweldig om weer nieuws te ontvangen en te vernemen
    dat jullie het goed maken en het naar de zin hebben.
    veel succes met de laatste 4 bevallingen.

Maak ook van de tweede helft een succes!
    en dan weerzien en vakantie!

Hartelijk groeten van Opa en Ans
  7. Ruud, Ellen en Noortje Sannen: