Goed voorbereid, een koffer vol met gebreide mutsjes en sokjes.

6 februari 2019 - Nistelrode, Nederland

Een tijd geleden werden wij op de hoogte gebracht over een mogelijke buitenlandse stage. Iets wat wij allebei heel graag zouden willen. Na een aanmelding volgde een goedkeuring van school. Fantastisch! De voorbereidingen konden gaan beginnen. Met z'n tweeën naar Zuid-Afrika, dat is toch ook wel spannend.. Maar samen komen wij er wel!

Toen wij werden uitgekozen voor een stage als verloskundige in Zuid-Afrika, wilden we hier natuurlijk meteen voorbereidingen voor treffen. Aangezien Elise werkt op St Jozefoord in Nuland, een verzorgingstehuis voor ouderen, dacht zij meteen aan de hulp die zij wellicht konden bieden. Elise werkt hier al jaren en weet dan ook dat hier verschillende activiteiten worden gedaan met ouderen, waaronder ook breien. Eenmaal het idee op St Jozefoord neer te hebben gelegd om sokjes en mutsjes te breien, gingen zij meteen hard aan de slag. Het resultaat is dan ook fantastisch. Heel fijn dat iedereen zo hard mee heeft gebreid voor de baby's in Zuid-Afrika. Nu kunnen wij ervoor zorgen dat de kindjes daar in ieder geval een mutsje op krijgen, gebreid door de mensen op Jozefoord. Daarnaast zijn er ook rompertjes en kleding verzameld, zodat wij ervoor kunnen zorgen, zoals één van de bewoners zei: 'dat die kiendjes daar niet in hun blote kuntje laten liggen, germ'.

Naast de mooie actie op St Jozefoord, hebben wij ook voor wat medische spulletjes gezorgd. Van onze klasgenootjes, die al in Tugela Ferry zijn geweest, hadden we bijvoorbeeld begrepen dat de navelklemmen van het ziekenhuis daar niet echt goed zijn. Deze schieten steeds los, wat best wel gevaarlijk is. Vandaar hebben wij wat navelklemmen besteld, die we meenemen naar Afrika. Ook nemen we een doptone mee om de harttonen te kunnen beluisteren, een manuele bloeddrukmeter en wat stuwbanden. Hiermee hopen wij ons werk daar toch een beetje makkelijker te maken en de mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Op 13 maart vertrekken wij in de avond naar Johannesburg, waar wij de volgende ochtend landen. Vanuit daar nemen wij nog een binnenlandse vlucht, van ongeveer een uur, naar Pietermaritzburg, waar wij dan zullen overnachten. Op 15 maart worden wij opgehaald worden om naar onze slaapplek in Tugela Ferry te gaan. 13 maart dat is het zo, dus is het aftellen geblazen! Spannend!

Jozefoord bedankt voor al het harde werk, de mooie mutsjes, sokjes en kleertjes! Wij zijn er enorm blij mee.

1. Marion v Berkum:
    13 februari 2019
    Leuk ik ga jullie zeker volgen,
    Heel veel
    Succes , lol en leermomenten 😀
  2. Ingrid Diepstraten:
    13 februari 2019
    Wat wordt dat een super ervaring voor jullie en voor ons thuisblijvers heel fijn om de reisblog te volgen. Heel veel succes!
  3. Jan Mathijssen:
    Ik ga jullie ook volgen
    Spannend daar. Hoe lang duurt de stage?
  4. Annemarie:
    14 februari 2019
    Heel veel succes lieve Jill!
    Naast de nodige ervaringen opdoen ook lekker genieten. 💋
  5. Ruud, Ellen en Noortje Sannen:
    14 februari 2019
    Een spannend maar ook een geweldige ervaring heb je voor de boeg. Geniet ervan en heel veel succes tijdens je stage, Jill. Wij kijken uit naar je reisblogs. Dikke kus Ellen, Ruud en Noortje😘
  6. Hennie van der Heijden:
    22 februari 2019
    Geniet en leer ervan Elise, wens je n mooie tijd.... knuffel! We blijven je volgen.....
  7. Wilma Van Nistelrooij:
    24 februari 2019
    Ik hoop voor je dat het een heel bijzondere ervaring wordt
  8. Wilma Van Nistelrooij:
    24 februari 2019
    Elise, ik hoop dat deze stage een hele mooie en bijzondere ervaring wordt.
  9. Marjon:
    25 februari 2019
    Hoi Elise, wij wensen je heel veel succes en plezier. Weet dat het je gaat lukken. Lieve groet Wil en Marjon
  10. Elly van Lier:
    8 maart 2019
    Toi toi toi! Veel plezier samen en vergeet niet te GENIETEN!!